10.08.2022 | 12:09

Від звільнення не застрахований ніхто, ніде і ніколи. І нехай його причиною буде не неякісна праця, некомпетентність чи інші претензії роботодавця до працівника, а обставини цілком поважні (як то реорганізація підприємства, оптимізація виробництва тощо), перспектива все одно  маловтішна: доведеться шукати нову роботу. Як зробити цей процес більш «м’яким» та менш болісним?

У ситуації із запланованим звільненням працівників останнім часом особливої актуальності набув аутплейсмент – програма реальної підтримки професійними консультантами людей, змушених залишати підприємство в результаті скорочення або звільнення. З англійської це слово перекладається як «працевлаштування звільнених». Йдеться про комплекс заходів, що включає в себе психологічну підтримку та консультування звільнених працівників, допомогу їм у подальшому працевлаштуванні. Зазвичай, до стандартного пакету послуг входять консультація психолога, оцінка професійних знань та навичок працівника, аналіз ситуації на ринку праці, розробка індивідуальних планів пошуку роботи, консультаційна підтримка в режимі онлайн, складання професійного резюме та його розсилання безпосередньо роботодавцям.

Аутплейсмент одночасно задовольняє потреби і роботодавця, і працівників, адже, з одного боку дозволяє роботодавцю зменшити витрати пов’язані із скороченням працівників, а з іншого – забезпечує працівникам найбільш безболісне «розлучення» з підприємством та відкриває перед ними  перспективу досить швидкого подальшого працевлаштування в майбутньому.

Фахівці Київського міського центру зайнятості ретельно відстежують ситуацію на ринку праці міста Києва, зокрема, й обсяги вивільнення робочої сили з підприємств. КМЦЗ має великий досвід підбору кваліфікованих кадрів на замовлення роботодавців із застосуванням сучасних методик пошуку працівників будь-якого рівня на засадах рекрутингу. 

Серед інструментів активного впливу на ці процеси особливе місце належить аутплейсменту. Він охоплює кілька основних напрямків:

- консультування керівництва щодо варіантів безконфліктного звільнення працівників;

- консультування працівників щодо їх подальшого професійного самовизначення й працевлаштування;

 - допомога працівникам в складанні резюме, супровідних листів, проходженні співбесіди;

- пошук підходящої роботи.

Щоб оперативно задовольнити кадрові потреби роботодавців, фахівці столичної служби зайнятості застосовують підбір персоналу на засадах рекрутингу,проведення професійних співбесід з претендентами. За бажанням роботодавців організовуються презентації та онлайн ярмарки вакансій.

Працівники столичної служби зайнятості відвідують підприємства, зустрічаються з керівниками, проводять для них семінари, на яких знайомлять з ситуацією на ринку праці та особливостями законодавства про зайнятість населення.

Відповідна робота проводиться і з працівниками - кандидатами на майбутнє звільнення. Під час зустрічей їх знайомлять із законодавчими аспектами трудових відносин, послугами державної служби зайнятості для населення, особливостями постановки на облік, правами та обов’язками безробітних, технологією пошуку роботи. І до свого ймовірного звільнення працівник підходить підготовленим – знає адресу свого центру зайнятості, орієнтовний розмір свої допомоги по безробіттю, володіє інформацією про затребуваність його професії на ринку праці, а отже, й про можливість швидко працевлаштуватися. А вже після реєстрації у державній службі зайнятості його озброять іншими навичками – зокрема, навчать правильно складати резюме та проходити співбесіду у роботодавця.

Головне завдання служби – досягти балансу між інтересами роботодавців і безробітних на ринку праці. Тобто, щоб кожен незайнятий мав престижну роботу з гідною оплатою праці, а кожен роботодавець був забезпечений кваліфікованими кадрами, які могли б виконати будь-яке завдання.