19.02.2020 | 15:33

На Дні відкритих дверей у Київському вищому професійному училищі водного транспорту, організованому за сприяння Подільської районної філії Київського міського центру зайнятості, побували учні більше десятка столичних загальноосвітніх шкіл.

Розпочався День з презентації училища. Гостям запропонували поспілкуватися з адміністрацією навчального закладу, переглянути презентаційний відеоролик, підготовлений вихованцями училища, та виступ художньої самодіяльності, а також оглянути кабінети та лабораторії, в яких проходить навчання. Фахівці служби зайнятості провели професійне консультування майбутніх випускників шкіл (зокрема, із застосуванням психодіагностики) на предмет визначення сфери професійної діяльності.

Та найцікавішими для школярів, безперечно, стали майстер-класи - для більш детального ознайомлення з професіями, якими можна оволодіти у Київському вищому професійному училищі водного транспорту і
професіографічні екскурсії на базові підприємства виробничої практики: «Тісто, сир і тітка Белла», «Львівські пляцки», «Львівська майстерня шоколаду». Під керівництвом трохи старших наставників учні зав’язували морські вузли, плели брелоки, складали та розбирали автомата, а також наповнювали магазини патронами, сервірували стіл, ліпили та випікали булочки та плюшки.

Київське вище професійне училище водного транспорту – багаторічний партнер столичної служби зайнятості, неодноразовий учасник загальноміських та районних презентаційних заходів. Фахівці служби тут – завжди бажані гості. Вони неодноразово проводили в навчальному закладі різноманітні профорієнтаційні заходи. Адже професії, за якими готує училище, надзвичайно актуальні сьогодні на ринку праці.

- Присутність представників служби зайнятості на таких заходах дуже бажана, - каже начальник відділу профорієнтації Подільської районної філії КМЦЗ Надія Кулієвич. - Школярі, які визначаються сьогодні з вибором життєвого шляху, мають змогу не тільки безпосередньо познайомитися з професіями, які можна здобути в цьому навчальному закладі, а й визначити свою придатність до цієї професії. Тобто, при виборі професії треба враховувати три складові формули: «хочу», «можу» і «треба». Зрозуміло, коли школярів запрошують на такі Дні відкритих дверей для ознайомлення із можливими напрямками навчання, їх підводять до того, що професії, які можна тут здобути, в подальшому перспективні і затребувані на ринку праці. Друга складова формули вибору професії – це їхнє бажання, їхнє «хочу». Сьогодні майстер-класи, які представлені учнями цього училища, настільки цікаві, що, зрозуміло, викличуть бажання в багатьох відвідувачів наслідувати їх, дуже близько підійти до вибору саме цієї професії. Але третя складова вибору професії – «можу». І от, власне, потрібно визначити: чи може дитина нею оволодіти, чи є в неї комплекс психолого-особистісних якостей, які дозволять йому не тільки успішно оволодіти цією професією, а й в подальшому провадити професійну діяльність. Таке головне завдання працівників відділу профорієнтації служби зайнятості.

Ми використовуємо експрес-діагностику. Підготували тести на бланках, - це, власне, дає можливість проведення групової профконсультації із застосуванням психодіагностики. Такою експрес-діагностикою можна охопити одразу 15-20 осіб. На кожному буклеті «Навігатора вибору професії», підготовленому Державним центром зайнятості, ми розмістили конкретні посилання на наш освітній портал і на портал Державного центру зайнятості «Моя професія».

День відкритих дверей в училищі водного транспорту для багатьох цьогорічних випускників став справжнім відкриттям, поштовхом, який спонукав їх по-новому замислитися над вибором професії. І, можливо, дехто з них пов’яже своє життя саме роботою на флоті.