Уряд прийняв постанову № 306 «Про надання та повернення коштів, спрямованих на фінансування допомоги по частковому безробіттю на період карантину». Нею визначено, зокрема, механізм надання допомоги суб’єктам малого та середнього підприємництва для виплати її працівникам (за винятком осіб, які отримують пенсію та працюють за сумісництвом) у разі втрати ними частини зарплати внаслідок зупинення (скорочення) діяльності.
Постанова визначає розмір допомоги по частковому безробіттю за кожну годину, на яку працівникові було скорочено тривалість робочого часу, із розрахунку 2/3 тарифної ставки, але не більше розміру мінімальної зарплати.
Для отримання допомоги роботодавець звертається до територіального органу державної служби зайнятості (далі - центр зайнятості) за місцем реєстрації його як платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, протягом 30 календарних днів з дня зупинення (скорочення) діяльності та надає такі документи:
- заяву у довільній формі, в якій, зокрема, зазначається інформація про належність роботодавця до суб’єктів малого або середнього підприємництва відповідно до Господарського кодексу України та до якої додаються засвідчені роботодавцем копії підтвердних документів щодо середньої кількості працівників та доходу роботодавця за календарний рік, що передує року подання до центру зайнятості документів (за 2019 рік);
- засвідчену роботодавцем копію наказу із зазначенням дати початку зупинення (скорочення) діяльності;
- відомості про працівників (прізвище, ім’я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта, в яких виникло право на допомогу по частковому безробіттю на період карантину згідно із статтею 471 Закону;
- видану ДПС довідку про сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за останні шість місяців, що передують даті зупинення (скорочення) діяльності.
У разі подання неповного пакета документів, або наявності в окремих документах помилок центр зайнятості протягом 3-х робочих днів повідомляє про це роботодавцю. Після доповнення або доопрацювання таких документів роботодавець має право повторно звернутися до центру зайнятості протягом п’яти робочих днів з дня отримання повідомлення центру зайнятості.
Рішення про надання або відмову у наданні допомоги по частковому безробіттю приймає центр зайнятості протягом 3-х робочих днів з дня подання роботодавцем документів. Після прийняття рішення про надання допомоги по частковому безробіттю у 3-денний строк укладається договір, в якому визначаються права та обов’язки сторін, порядок перерахування роботодавцю коштів Фонду та виплати працівникам допомоги по частковому безробіттю на період карантину, гарантії зайнятості такого працівника, відповідальність сторін, строк дії договору.
За умовами договору центр зайнятості здійснює перерахування роботодавцеві коштів для виплати допомоги працівникам протягом 3-х робочих днів після зарахування відповідних коштів на рахунок центру зайнятості. Фінансування допомоги може здійснюватися в межах коштів, передбачених на такі цілі в бюджеті Фонду, а також за рахунок інших джерел, передбачених законодавством.
Виплата працівникам допомоги здійснюється роботодавцем з першого дня скорочення тривалості їх робочого часу у межах строку зупинення (скорочення) діяльності, але не більше 30 календарних днів після завершення карантину. Ця допомога не надається працівникам, які отримують оплату часу простою, а також при освоєнні нового виробництва (продукції) відповідно до ст. 113 Кодексу законів про працю України.
Центр зайнятості контролює цільове використання коштів, що перераховуються роботодавцю для виплати працівникам. Відповідна перевірка проводиться протягом 90 календарних днів після останньої виплати такої допомоги.